28 Mart 2009 Cumartesi

ASP.NET MVC, Dynamic Data, Silverlight 3.0, Entity Framework...

Son zamanlarda yazılım dünyasında yine Microsoft fırtınası esiyor. Özellikle MIX'09 konferansı ile duyrulan yeni ürünler ve yine daha öncesinden duyrulan ürün aileleri biz yazılımcıların ev ödevlerini yine arttırdı. Öyleki .net dünyasına çok önemli yenilikler geldi.

MVC Framework ve Dynamic data bunlarda asp.net ile ilgili olanları. MVC Framework aslında bizim alışık olduğumuzdan daha farklı bir programlama tekniği getiriyor hayatımıza. Lise yıllarında yazdığım spagetti kodlama dediğimiz HTML'in içerisine ASP kodu yazma alışkanlığı geri geliyor. İşler biraz zorlaşıyor belki ama o HTML'in içerisine kod yazmak yok mu, onun tadı çok farklı:) Tabiki MVC klasik ASP değil bu çok daha farklı yaklaşımı var. Bu konuda henüz Türkçe içerikli kaynak sıkıntımız olduğu için bende fazla bilgi sahibi değilim ama ilerleyen zamanlarda başta Uğur ve Daron'dan bu konuyla ilgili yazılar bekiyoruz. Dynamic data ise asp.net sitelerinde hiç kod yazmadan veritabanındaki tablolarımızla ilgili select, insert, update ve delete işlemlerini otomatik olarak yapabilmemizi sağlayan arayüzler hazırlamamızı sağlıyor. Artık kod yazmadan sitelerimizin yönetim arayüzlerini dynamic data web site ile oluşturabiliyoruz. Bu da süper bir gelişme ama benim kanım kaynamadı fazla, bize kod yazdırmıyor, sanırsam ondan :)

Silverlight'ın inanılmaz hızla ilerleyişi heyecanla izliyoruz. Ben MIX'teki birkaç videoyu hızlıca göz attım, İngilizcem pek iyi olmasa da gerçekten yine güzel yenilikler var. Artık heyecanla Daron'un Silverlight 3 seminerlerini bekleyeceğiz. İstanbula gitme şansım yok ama umarım netten izlerim.

Bir diğer yenilikte Ado.net Entity Framework. Linq to Sql'i artık geliştirmeyeceğini ve bundan sonra yoluna entity frameworkle ilerleyeceğini belirten Microsoft tüm dikkatleri bu ürüne çekmeyi başardı. Ama bu konuda da yine Türkçe kaynak sıkıntımız var. Ben service pack 1'i kurup biraz kurcaladım ama linq to sqlden fazla bir fark yakalayamadım. Entity frameworkün en önemli özelliğinin databaseden bağımsız olacağı söyleniyor. Yani linq to sql'de sadece SQL Server kullanabiliyorduk, ancak EF'de oracle, acces gibi databaselere de destek gelecek. Bakalım hayırlsı :)

Blog açtım ama pek yazamıyordum. Bu vesiyle de güzel birkaç konu paylaşmış oldum. Güzel yenilikler bekliyor bizi ama başta da söylediğim gibi çalışmamız gereken çok ev ödevimiz var :).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder