25 Aralık 2008 Perşembe

Daha Az Mürekkep Tüketen Font

Green IT bilişim dünyasında yükselen değer diyorlardı da inanmıyordum. Bu konuda ne gibi çalışmalar yapılabilir diye düşünürken bildirgec.org adresinden oldukça ilginç bir yazıyla karşılaştım. Hollandalı bir firmanın geliştirdiği font tipi sayesinde artık yazıcının kartuşunu %20 daha ekonomik kullanabilecekmişiz! Nasıl olacak diye soranlar sanırım yandaki resimden durumu anlamışlardır. Normalde harfin tamamını mürekkeple doldurması gereken yazıcı belirli alanları boş bırakarak hem okunaklılığın azalmamasını hem de kartuşun daha az tüketilmesini sağlıyor.

Ben aslında cihaz olarak buluşlar bekliyordum bilişim camiasında çevreci yenilikler için, ama görülüyorki insanoğlu uçuk kaçık cihazlar üretmeden sadece basit çözümlerle bile sonuca varabiliyormuş. Sanırım bazen karmaşık düşünmekle zaman kaybedebiliyoruz. Böyle bir font nasıl yıllar önce insanların aklına gelmemiş ilginçtir:)

Neyse çokta uzatmamak lazım efendim. Üretmişler adamlar, tebrik etmek ve kullanmak lazım. Buyrun ecofont adındaki bu fontu ücretsiz olarak bu linkten indirebilirsiniz.

1 yorum:

  1. Geçenlerde kullandım bu fontu okunurluğu gayet güzel. Mantık olarak kağıt üzerinde daah az mürekkep kullanacağı için oldukça ekonomik. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil